19 Temmuz 2012 Perşembe

Balkanlardan gelen "sıcak" hava dalgası:)

eveeett  balkan gezimiz sonrası işte geldim burdayım! nerden nasıl başlayacağımı bilemiyorum tek bildiğim çoookk sevdim balkanları..
Bismillah deyip en baştan başlayalım o zaman:)
Türkiyeden uçakla Saraybosnaya indik ve şehri gezmeyi en son güne bırakıp araba kiralayarak Mostar'ın yolunu tuttuk:) Mostar'a giderken bir sürü Bosna şehrinden geçtik. bunlardan bir tanesi Konjicti. gördüğümüz diğer şehirlere göre daha büyük bir nehirin iki yakasına kurulu bir kent. nehirdeki tarihi köprüyü Osmanlılar yaptırmış.

kojic köprüsü üzerinde..

Konjic ten sonra yine yemyeşil şehirlerden geçtik. Bosnaya geldiyseniz mutlaka kuzu çevirme yemelisiniz tavsiyesine uyarak Mostar yolu üzerinde kuzu çevirme yedik. tadı muhteşemdi! eğer yolunuz düşerse mutlaka denemelisiniz!
veeeee Mostar! kaldığımız otelin terasından.. otelden çok memnun kaldık.. direk Mostar Köprüsü manzaralıydı:)
Mostar Köprüsü
mostar çok güzel bir şehir.. doğası havası.. gidilip görülmesi gereken bir yer.. mostar da bi gece kaldık. ertesi gün sabah yolda potiçel ve blagai tekkesi ne uğramayı planlayarak dubrovnik e doğru yola koyulduk:)

Blagai tekkesi namı diğer Alperenler tekkesi. fetihten yaklaşık yüz yıl kadar önce bu bölgeye gelen erenler, bölgenin islamlaşmasında büyük rol oynuyorlar.  
tekkenin yanındaki kaynak rengiyle beni büyüledi!
Blagai tekkesinden sonraki durak son osmanlı köyü olan poçitel
Türk Çyı bulunur yazıyor!inanmayınız. kaçak çayı doldumuşlar zehir gibi bi çay bi de türk çayı bu diye iddia ediyorlar:)
poçitelde "sobe" denilen ( ev sahipleri kevlerinin bi kaç odasını kiralıyorlar) bir evde kaldık. ev sahibi teyzem ingilizce bilmiyordu. el kol işaretleriyle zar zor anlaştık:) teyze baya yaşlı bu sebeple evi tam bir "vintage":) bayıldım evine! işte kaldığımız odadan bir kesit:
Dalmaçya kıyıları


poçitel den sonra Dubrovnik!
işte böyle de güzel bi şehir
o gün dubrovnikteki tek kapalı bendim! yazlık bir şehir olduğu için tişört ve kot pantolon giyen diğerlerinin yanında baya bi kapalı kalırken ben kendimi uzaylı gibi hissettim:)bazı insanların bakışlarının da bunda etkisi var tabi.. hani birsürü kız arasında kalan tek erkek garip hisseder ya işte öyle bir duygu.. 
ve son olarak Sarajevo.. ama onu diğer posta saklıyorum:)

                                                                              Arkası Yarın....:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder