27 Mayıs 2012 Pazar

Çiçekler Büyür!

                 " Çiçekler Büyür".... belki en az 10 kere okuduğum kitap. yani başucu kitabım oluyor kendisi. ilk okuduğumda sanırım orta sona gidiyordum. o yıldan bu yıla ortalama her yıl bi kere okumaya gayret ederim:) düşünün artık bu kitabı ne derece beğendiğimi:) Kitabın yazarı Emine Işınsu. bu kitabının haricinde bir kaç kitabı daha var ama hiç biri bunun kadar sarmadı beni.
                     kitabın baş kahramanının ismi "ilay". ben de o yıllarda ilerde kızım olursa ilay koyacağım adını diyordum ve ne tesadüftür  ki yıllar sonra isimleri babaları tarafından sırf bu kitaba duydukları hayranlıkla ilay konmuş bayanlarla karşılaştım. hatta facebook ta grupları bile var:)
                    kitabın konusuna gelirsek: 1960 lı yıllarda Bulgaristan'da Türklere yapılan zulüm İlay ve Mehmet Ali'nin aşkı etrafında anlatılmış. Hayat görüşleri tamamen farklı ama sevdaları da bi o kadar güçlü bu iki gencin ikilemlerini anlatıyor. ilk okuduğum yıllarda o kadar küçüktüm ki satır aralarında anlatılmaya çalışılan ülkücülüğü farketmemiştim. ama büyüdükçe kitaptaki bu arka planı daha iyi görebiliyorsunuz. ama her halükarda kesinlikle okunmaya değer bir kitap! şiddetle tavsiye ederim!

                                                 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder